Передовий педагогічний досвід вчителів суспільних дисциплін Синельниківщини
В даному розділі Ви можете скачати презентації та текстові матеріали, підготовлені вчителями суспільних дисциплін м.Синельникового
План вивчення теми "Козацька спадщина"
Воскобойникова Наталія Вікторівна, вчитель історії і правознавства ЗОШ №1 м.Синельникового, І категорія. Працює над темою "Застосування методу проектів на уроках суспільствознавчих дисциплін як засіб ефективного творчого навчання учнів".
Ткач Олена Іванівна, вчитель історії, правознавства, художньої культури ЗОШ №2 м.Синельникового, вища категорія, "вчитель-методист"
2019-2020
2018-2019 н.р.
2017-2018 н.р.
2016 - 2017 н.р.
8 клас
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Прим |
|
|
Всесвітня історія |
35 год |
1 |
|
Вступ. Середні віки в історії людства. Поняття і періодизація Нового часу, Ранньомодерної доби. |
1 год. |
|
|
Тема 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
5 год. |
2 |
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV— XVI ст. Подорожі Х. Колумба, В. да Гами, Ф. Магелана. |
1 |
3 |
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. |
1 |
4 |
|
Торгівельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Розвиток техніки. Становлення капіталістичних відносин.
|
1 |
5 |
|
Повсякденне життя населення Західної Європи.
|
1 |
6 |
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства / Цивілізації доколумбової Америки
|
1 |
7 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Тема2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
5 год. |
8 |
|
Гуманізм. М. Сервантес, Еразм Роттердамський, Н. Макіавелі, Високе Відродження. Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело. Північне Відродження. П. Брейгель, А. Дюрер. Зародження культури бароко. Рембрант, Рубенс, Тиціан. |
1 |
9 |
|
Практичне заняття(на вибір вчителя): Гуманістичні ідеї в творах Е.Роттердамського / Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження |
1 |
10 |
|
Католицька церква напередодні Реформації. М. Лютер і народження протестантизму. Т. Мюнцер. Поширення Реформації. Ж. Кальвін. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.
|
1 |
11 |
|
Контрреформація в Європі. І. Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. |
1 |
12 |
|
Народження нової європейської науки. Р.Декарт, Й.Кеплер, Н.Коперник, Г. Галілей. |
1 |
13 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Тема 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVI - першій половині ХVII століття. |
7 год. |
14 |
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. Франциск І. Особливості Реформації у Франції. Релігійні війни. Нантський едикт. |
1 |
15 |
|
Кардинал А. Рішельє. Абсолютизм за Людовіка XIV. Ж.-Б.Кольбер. |
1 |
16 |
|
Королівська реформація в Англії. Генріх VIII. Єлизавета І. «Криваве законодавство» |
1 |
17 |
|
Англійська революція. О. Кромвель. Навігаційний акт. Реставрація і "Славна революція". «Білль про права». Парламентська монархія. |
1 |
18 |
|
Володіння Габсбургів. Карл V, Філіп ІІ. Національно-визвольна війна у Нідерландах. Утрехтська унія. В.Оранський |
1 |
19 |
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): Розвиток монархічних форм правління у країнах Західної Європи / Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.
|
1 |
20 |
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин |
1 |
21 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Тема 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст. |
4 год. |
22 |
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів
|
1 |
23 |
|
Річ Посполита. Характерні риси шляхетської демократії.
|
1 |
24 |
|
Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Початок правління династії Романових. Реформи патріарха Никона. |
1 |
25 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Народження Російської імперії.
|
1 |
26 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Історія України. |
|
1 |
|
ВСТУП. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній новий час Особливості ранньомодерної доби в історії України. |
1 |
|
|
Тема 1. Українські землі в ХVI ст. |
9 год. |
2 |
|
Політичне становище українські землі у першій половині ХVІ ст. Соціальній структура суспільства. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Василь-Костянтин Острозький. |
1 |
3 |
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування |
1 |
4 |
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українські землі. |
1 |
5 |
|
Українське козацтво. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка. |
1 |
6 |
|
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. Козацькі війни кінця ХVІ ст. |
1 |
7 |
|
Практичне заняття Повсякденне життя представників основних верст суспільства.
|
1 |
8 |
|
Церковне життя. Особливості реформаційних та контрреформаційних рухів в Україні. Православні братства. |
1 |
9 |
|
Культурно-освітнє життя. Острозька академія, братські школи, єзуїтські колегії. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Іван Федоров.
|
1 |
10 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво. |
1 |
11 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
|
Тема 2. Українські землі наприкінці ХVI ст. - у першій половині ХVІІ ст. |
8 год. |
12 |
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення Греко-католицької церкви. |
1 |
13 |
|
Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
1 |
14 |
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. |
1 |
15 |
|
Петро Конашевич-Сагайдачний. Похід на Москву 1618 р. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
1 |
16 |
|
Практичне заняття: Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва. |
1 |
17 |
|
Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили.
|
1 |
18 |
|
Козацько-селянські повстання 20-30-х рр. ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
1 |
19 |
|
Києво-Могилянський колегіум. Полемічна література. Архітектура. Образотворче мистецтво |
1 |
|
|||
20 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
1 год. |
|
|
Тема 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
5 год. |
21 |
Передумови, причини, початок Національно-визвольної війни. Події 1648-1649 рр. Зборівський договір. |
1 |
|
22 |
Українська козацька держава – Війська Запорозького. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічне життя. Зовнішня політика.
|
1 |
|
23 |
Практичне заняття: Богдан Хмельницький як політик і людина |
1 |
|
24 |
Події 1650–1651 рр. Білоцерківський договір. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. Кам`янецька угода. |
1 |
|
25 |
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
1 |
|
26 |
Історія рідного краю |
1год. |
|
27 |
Узагальнення. Тематичний контроль. |
1 год. |
|
Тема 4. Українські землі наприкінці 50-х років ХVII ст. – на початку ХVIIІ ст. |
9 год. |
||
28 |
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. Початок Руїни.
|
1 |
|
29 |
Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
1 |
|
30 |
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». |
1 |
|
31 |
Припинення існування Правобережної Гетьманщини. Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
1 |
|
32 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козачі полки. Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
1 |
|
33 |
Практичне заняття: «Руїна»: причини і наслідки. |
1 |
|
34 |
Івана Мазепи. Внутрішня і зовнішня політика. Семен Палій. Північна війна і Україна. |
1 |
|
35 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні.
|
1 |
36 |
|
Церковне життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво. |
1 |
37 |
Історія рідного краю |
1 год. |
|
38 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
Тема 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
5год. |
||
27 |
Початок промислового перевороту і його вплив на життя різних верств населення. А.Сміт. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм |
1 |
|
28 |
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. МаріяТерезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. |
1 |
|
29 |
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
1 |
|
30 |
Англійські колонії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США |
1 |
|
31 |
Практичне заняття (на вибір вчителя): Особливості державного устрою США / Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст. |
1 |
|
32 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1год. |
|
|
|
Історія України |
|
Тема 5. Українські землі у 20-90-х р.р.ХVIII - ст. |
10 год. |
||
39 |
Іван Скоропадський, Павло Полуботок. Перша Малоросійська колегія. Данило Апостол. «Правління гетьманського уряду». |
1 |
|
40 |
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Друга Малоросійська колегія. Запровадження кріпацтва. |
1 |
|
41 |
Нова (Підпільненська) Січ. Петро Калнишевський. Ліквідація Запорозької Січі. |
1 |
|
42 |
Російсько-турецькі війни XVIII ст. і Україна. Ліквідація Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
1 |
|
43 |
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
1 |
|
44 |
Поділи Речі Посполитої. Зміни становища Правобережної України у складі Російської імперії. |
1 |
|
45 |
Західноукраїнські землі у складі володінь австрійських Габсбургів. Реформи Марії-Терезії та Йосипа ІІ. |
1 |
|
46 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода.
|
1 |
47 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музики
|
1 |
48 |
|
Практичне заняття: Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела. |
1 |
49 |
|
Історія рідного краю |
1 год. |
50 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
51 |
|
Узагальнення до курсу: «України в ранньомодерну добу та її внесок в загальноєвропейську спадщину». |
1 год. |
52 |
|
Резерв |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 9. Східний світ ХVІ – ХVІІІ ст.. |
2 год. |
33 |
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.
|
1 |
34 |
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.
|
1 |
35 |
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
1 год. |
11 клас
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
|
|
Всесвітня історія |
35 год. |
|
Вступ. Світ у другому періоді новітньої історії. |
1 год. |
|
1 |
|
Економічні, соціальні та політичні перетворення у повоєнному світі та основні тенденції суспільного розвитку у др. пол. ХХ - поч. ХХІ ст. Світові інтеграційні та глобалізаційні процеси. |
1 |
|
|
Історія України |
52 год. |
|
|
Вступ. |
1 год. |
1 |
|
Завдання і структура курсу. Джерела. Другий період Новітньої доби української історії. Територія і населення України напередодні Другої світової війни.
|
1 |
|
|
Всесвітня історія |
|
Тема1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни. |
7 год. |
||
2 |
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика військових дій на першому етапі війни (1939 - червень 1941 рр.) Загарбання нацистською Німеччиною Європи. «Битва за Англію». «Битва за Атлантику». |
1 |
3 |
|
Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941-42 рр. Процес формування антигітлерівської коаліції. Бойові дії у Півнвчній Африці. Вступ у війну США. Корінний перелом у війні. Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атолу Мідуей.
|
1 |
4 |
|
Особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях. Голокост. |
1 |
|
|
Історія України
|
|
|
|
Тема 1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939—1945 рр.). |
9 год. |
2 |
|
«Українське питання» у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії.
|
1 |
3 |
|
Вступ Червоної армії на територію Західної України. Возз’єднання Хотинщини, Південної Бессарабії і Північної Буковини з УРСР. Радянізація нових територій. Становище в Україні в 1939-у першій половині 1941 рр. Початок німецько-радянської війни. Проголошення Акту відновлення Української держави 30 червня 1941 року. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи та евакуація. Військові події 1941—1942 рр. Тактика «випаленої землі». |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
|
5 |
|
Поразка німецьких військ на Орлово-Курській дузі, «битва за Дніпро» - завершення корінного перелому на радянсько-німецькому фронті. Поразка німецьких та італійських військ у Тунісі. Перебіг бойових дій у Тихому океані. |
1 |
6 |
|
Практичне заняття Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни. |
1 |
|
|
Історія України |
|
4 |
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Нацистський «новий порядок». Життя населення України в умовах окупації. Колабораціонізм. Концтабори та масове знищення людей. Голокост. Остарбайтери. Життя в евакуації.
|
1 |
5 |
|
Опір окупантам. Український визвольний рух. С.Бандера. Проголошення Акта відновлення Української Держави. «Поліська січ». Створення УПА. УГВР. |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
|
7 |
|
Вигнання німецьких військ та їх союзників із території СРСР, перенесення воєнних дій у Центральну та Східну Європу. Відкриття Другого фронту. Завершальний період війни в Європі та Азії. |
1 |
|
|
Історія України |
|
6 |
|
Розгортання радянського партизанського руху. Початок визволення України. Бої на Лівобережжі. Звільнення Києва. Звільнення Правобережної та Південної України. Примусове виселення з Криму в східні регіони СРСР татар, греків, вірмен. Завершення бойових дій на території України.
|
1 |
7 |
|
Українці у військових формуваннях держав. Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни. «Українське питання» на Ялтинській та Потсдамській конференціях. Ціна війни. |
1 |
8 |
|
Практичне заняття Внесок українського народу у перемогу над нацизмом. |
|
Всесвітня історія |
|||
8 |
Зміни у світі внаслідок Другої світової війни. Мирні договори з колишніми союзниками Німеччини. Сан-Францизська конференція. Створення ООН. Нюрнберзький та Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
1 |
|
9 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання. |
1 год. |
|
|
Історія України |
|
9 |
|
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Мистецтво. |
1 |
10 |
|
Наш край у роки Другої світової війни. |
1 |
11 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
|
|
|
Всесвітня історія |
|||
|
|
Тема 2. США та Канада. Країни Західної Єврпи. |
8 год. |
10 |
|
Основні тенденції розвитку країн Заходу у др. п. ХХ – на поч. ХХІ ст. Добробут для всіх. Консервативна революція. Становлення постіндустріального суспільства. Інтеграційні процеси. Європейський Союз. |
1 |
11 |
|
Утвердження США як провідної країни повоєнного біполярного світу. США у 1945-1960 рр.. Посилення внутрішньополітичної реакції.. Масовий негритянський рух в 60-х рр. Внутрішня та зовнішня політика адміністрацій Дж. Кеннеді, Л. Джонсона, Р. Ніксона . США у 80-90 рр. ХХ ст. Рейганоміка. “Нова економічна філософія” Б. Клінтона. Внутрішньо – та зовнішньополітичні пріоритети американських президентів поч. ХХІ ст. |
1 |
12 |
Канада у ІІ пол.. ХХ ст. – на поч.. ХХІ ст. Проблема Квебеку. |
1 |
|
13 |
|
Німеччина. Створення ФРН і НДР. Німецьке “економічне диво”. Об’єднання Німеччини. Роль Німеччини на сучасному етапі. |
1 |
14 |
|
Велика Британія. Внутрішня і зовнішня політика лейбористських та консервативних урядів у 40 – 70-х рр. ХХ ст. Трансформація Британської колоніальної імперії. Тетчеризм. Сучасне становище у країні. |
1 |
15 |
Франція. Соціально-економічний та політичний розвиток Четвертої Республіки. Становлення П’ятої Республіки. Травневі події 1968 р. Ш. де Голль. Франція наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. |
1 |
|
16 |
Італія. Проголошення республіки. Італійське “економічне диво”. Державна програма боротьби з мафією. Соціально-економічний і політичний розвиток країни наприкінці ХХ- на поч. ХХІ ст. |
1 |
|
17 |
|
Практичне заняття Європейська інтеграція: здобутки і труднощі. |
1 |
18 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
Тема 3. СРСР у др. п. ХХ ст. та його розпад. Країни Центральної та Східної Європи. |
5 год. |
19 |
|
Наслідки Другої світової війни. Відбудова економіки. Завершення епохи Сталіна. Загострення політичної боротьби після смерті Сталіна. “Хрущовська відлига”. Криза радянської моделі розвитку.
|
1 |
|
|
Історія України |
|
|
|
Тема 2. Україна в перші повоєнні роки (1945-початок 50-х років рр.) |
5 год. |
12 |
|
Україна – співзасновниця ООН. Міжнародні договори др.п. 1940 – поч. 1950-х р.р., встановлення кордонів УРСР. |
1 |
13 |
|
Внутрішньополітичне та економічне становище республіки. Відбудовчі процеси у господарстві. Голод 1946—1947 рр. Зміцнення тоталітарного режиму. Ідеологічні кампанії. |
1 |
14 |
|
Відновлення політики радянізації в західних областях України. Національно - визвольний рух 1944 - 1945 рр. Р.Шухевич. Операції «Вісла» та «Захід». Ліквідація УГКЦ. |
1 |
15 |
Практичне заняття Демографічні зміни. Повсякденне життя повоєнних років. Доля жінки. |
1 |
|
16 |
|
Культура в перші повоєнні роки ( 1945 – п.п. 1950 р.р.). Освіта. Наука. Література і мистецтво. Становище творчої інтелігенції. |
1 |
17 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Тема 3 . Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (середина 50-х-середина 60-х рр.) |
5 год. |
18 |
|
Внутрішньополітичне становище України у середині 50-х рр. Стан промисловості та сільського господарства. Соціальне та економічне життя населення. Входження Кримської області до складу УРСР. |
1 |
19 |
|
Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах 1953-1954 рр. XX з'їзд КПРС і початок лібералізації суспільного життя. Л.Лук’яненко, І.Кандиба, А.Горська, В.Чорновіл, І.Дзюба та ін. Реабілітація жертв сталінських репресій. Ставлення в суспільстві до діяльності М. Хрущова. Загострення боротьби серед вищого партійного керівництва України.
|
1 |
20 |
|
XX з'їзд КПРС і початок лібералізації суспільного життя. Л.Лук’яненко, І.Кандиба, А.Горська, В.Чорновіл, І.Дзюба та ін. Реабілітація жертв сталінських репресій. Ставлення в суспільстві до діяльності М. Хрущова. Загострення боротьби серед вищого партійного керівництва України. |
1 |
21 |
|
Зміни в управлінні господарством. Розвиток промисловості. Аграрна політика у другій половині 50-х — першій половині 60-х рр. XX ст. Нові явища у соціальній сфері. Зрушення у повсякденному житті населення. «Хрущовські надпрограми». |
1 |
22 |
|
Практичне заняття Нові явища у соціальній сфері та повсякденному житті населення. |
1 |
23 |
|
Науково-технічна революція. Реформи освіти. Здобутки науки. Посилення русифікації. «Відлига» в українській літературі та у мистецтві. «Шістдесятництво» в українській культурі. Розвиток спорту. |
1 |
24 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
20 |
|
Від “перебудови” до розпаду СРСР (1985 – 1991 рр.) Лібералізація суспільного та політичного життя. Антидержавний путч 1991 р. Розпад СРСР. Росія у кінці ХХ – на початку ХХІ ст.. Нові незалежні держави Балтії, Закавказзя та Середньої Азії, Білорусь, Молдова. Особливості шляхів історичного розвитку. |
1 |
21 |
|
Становлення прорадянських режимів у Польщі, Угорщині, болгарії, Румунії, Чехословаччині, Югославії. Утворення системи світового соціалізму. Кризові явища 60-80-х р.р. |
1 |
22 |
|
Практичне заняття Угорська революція 1956р., «Празька весна» 1968р. |
1 |
23 |
|
Демократичні революції , особливості їх здійснення. Політичні, економічні та соціальні трансформації посткомуністичного суспільства. Роль країн Центральної та Східної Європи в сучасних міжнародних відносинах.
|
1 |
24 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання. |
1 год. |
|
|
Історія України |
|
|
|
Тема 4. Україна в період загострення кризи радянської системи (середина 60-середина 80-х років.) |
5 год. |
25 |
Спроби реформування економіки в другій половині 60-х років. Економічне становище УРСР у 70-ті — на початку 80-х рр. XX ст. |
1 |
|
26 |
|
Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва та зміни у його структурі. П.Шелест. В.Щербицький. Конституція УРСР 1978 р. Привілейоване становище партійно - радянської номенклатури. |
1 |
27 |
Дисидентський рух: течії, форми та методи боротьби. І.Дзюба. Українська Гельсинська спілка. М.Руденко. Кримськотатарський національний рух. М.Джемілєв. |
1 |
|
28 |
|
Практичне заняття Повсякденне життя. Моральний стан радянського суспільства |
1 |
29 |
|
Освіта. Стан науки: здобутки і проблеми. Розвиток літератури. Формування опозиційних течій в культурі та реакція на них влади. Суперечливі тенденції в розвитку українського мистецтва. Молодіжний неформальний рух в Україні. |
1 |
30 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
|
Історія України |
|
|
|
Тема 5. Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України (1985-1991 рр.) |
6 год. |
31 |
|
Політика «прискорення» та її наслідки в Україні. Антиалкогольна кампанія. Стан економіки. Шахтарські страйки Рівень життя населення. |
1 |
32 |
|
Практичне заняття Чорнобильська катастрофа та її наслідки. |
1 |
34 |
|
Гласність та лібералізація. Зрушення у політичному житті України. Пожвавлення громадської активності. Формування багатопартійної системи. Активізація національного руху у другій половині 80-х років. Формування національних громадських організацій і об'єднань. Вихід УГКЦ з підпілля.
|
1 |
35 |
|
Результати виборів до Верховної Ради УРСР і місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Україна у загальносоюзних суспільно-політичних процесах у першій половині 1991 року. Спроба державного перевороту в СРСР. |
1 |
36 |
|
Проголошення, незалежності України. Розпад СРСР. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991р. Л.Кравчук. |
1 |
37 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Тема 6. Україна в умовах незалежності( від 1991р. до сьогодення) |
11 год. |
38 |
|
Вихід незалежної України на міжнародну арену. Початок державотворчих процесів. Початок формування Збройних сил та правоохоронних органів України. Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Статус Криму. |
1 |
39 |
|
Позачергові вибори до Верховної Ради та дострокові президентські вибори у 1994р. конституція 1996р. |
1 |
40-41 |
|
Основні тенденції розвитку економіки в другій половині 90-х років. Пошуки шляхів стабілізації на початку XXI ст. Здійснення аграрної реформи. Включення населення у ринкові відносини. Кроки до інтеграції української економіки у європейський та світовий економічний простір. |
2 |
42 |
|
Політична розбудова суспільства. Л.Кучма. Президентські вибори 2004 року. Помаранчева революція. В.Ющенко. |
1 |
43 |
|
Суспільно-політичне життя та соціально-економічний розвиток України у 2005-2013р.р. В.Янукович. |
1 |
44 |
|
Формування зовнішньої політики України. Ядерне роззброєння. Загострення відносин з РФ. Конфлікт навколо острова Тузла. «Газові» та «торгівельні» війни з Росією. |
1 |
45 |
|
Процес європейської інтеграції та його призупинення. Студентський майдан. Євромайдан. Революція гідності 2013-2014р.р. «Небесна сотня». Агресія Росії проти України. АТО. |
1 |
46 |
|
Дострокові президентські вибори 2014р. П.Порошенко. Мінські угоди та «нормандська четвірка». Формування громадянського суспільства. |
1 |
47 |
|
Особливості культурного розвитку України ( 1991-2016 р.р.). Релігійне життя. Євробачення 2005. Чемпіонат Європи з футболу в Україні та Польщі 2012. |
1 |
48 |
|
Практичне заняття Екологічні проблеми України наприкінці ХХ – на поч. ХХІ ст. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. |
1 |
49 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
50 |
|
Наш край у др. п. ХХ – поч. ХХІ ст. |
1 год. |
51 |
|
Підсумковий урок |
1 год. |
52 |
|
Резерв |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 4. Розвиток провідних країн Азії, Африки та Латинської Америки ( в др. пол. ХХ - поч. ХХІ століття) |
5 год. |
25 |
|
Розпад світової колоніальної системи. Етапи деколонізації. Шляхи розвитку незалежних держав. Нові індустріальні країни. Японія. Повоєнне реформування країни. Японське “економічне диво”. Внутрішня та зовнішня політика Японії наприкінці ХХ - на поч. ХХІ ст. |
1 |
26 |
|
Китай. Проголошення КНР. Соціально-економічні експерименти китайських комуністів. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування економіки Китаю наприкінці ХХ на поч. ХХІ ст. |
1 |
27 |
|
Індія. Перемога народів Індії в боротьбі за незалежність. Курс Дж. Неру та І. Ганді у внутрішній та зовнішній політиці. Розвиток Індії наприкінці ХХ - на початку ХХІ ст. |
1 |
28 |
|
Країни Африки та Близького Сходу.. Здобуття незалежності народами континенту. Крах апартеїду на Півдні Африки. Утворення держави Ізраїль. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. |
1 |
29 |
Латинська Америка. Особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону в повоєнний час. Варіанти революційного процесу: Кубинська революція, революція в Чилі. Встановлення конституційного ладу в ряді країн регіону. Українці в країнах регіону. |
1 |
|
|
|
Тема 5. Міжнародні відносини (в др. пол. ХХ - поч. ХХІ століття) |
3 год. |
30 |
|
Виникнення і розгортання “холодної війни”. Міжнародні кризи і конфлікти у 40 –80-х рр. ХХ ст. Спроби роззброєння: Договір про заборону випробувань ядерної зброї; нарада з питань безпеки і співробітництва в Європі. |
1 |
31 |
|
Світ наприкінці ХХ – на поч. ХХІ ст. Спроба Росії зламати систему міжнародних відносин, що склалася після «холодної війни». Міжнародний тероризм. |
1 |
32 |
|
Практична робота Україна в системі міжнародних відносин к.ХХ – поч.ХХІ ст. |
1 |
|
|
Тема 6. Розвиток культури ( 1945 - на початку ХХІ ст.) |
2 год. |
33 |
|
Основні напрямки НТР в др. пол. ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих технологій, інтеграція науки і виробництва. |
1 |
34 |
|
Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту .
|
1 |
35 |
|
Урок узагальненняі тематичного оцінювання |
1 год. |
|
|
|
|
|
|
10 клас |
|
К –ть годин |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
|
|
Всесвітня Історія |
|
1 |
|
Вступ. Перший період Новітньої історії. Провідні країни світу на поч. ХХ ст.:основні тенденції соціально –економічного, політичного розвитку. «Пробудження Азії». |
1 год.
|
|
|
Історія України |
|
1 |
|
Вступ. Завдання і структура курсу. Перший період Новітньої доби української історії. Територія і населення України на поч. ХХст. |
1 год. |
|
|
Тема 1. Українські землі на початку ХХ ст. |
9 год. |
2 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку Наддніпрянської України. Індустріальна модернізація. |
1 |
3 |
|
Суспільно-політичне життя у Наддніпрянській Україні. Проблеми становлення та консолідації української нації. |
1 |
4 |
|
Події російської революції 1905—1907 рр. в Україні. Українська громада у Державній думі. Земельна реформа П. Столипіна та її вплив на українські землі. |
1 |
5 |
|
Посилення національного гніту в Наддніпрянській Україні у 1907-1914р.р. Український політичний та національно-культурний рух у 1907-1914р.р. |
1 |
6 |
Українські землі у складі Австро-Угорщини. Кооперативний рух. Трудова еміграція. Діяльність політичних, національно-культурних і військово-спортивних організацій на західноукраїнських землях. |
1 |
|
7 |
|
Особливості українського руху в Буковині і Закарпатті. Зміна ролі греко-католицької церкви. А.Шептицький |
1 |
8 |
|
Практичне заняття Ідеї автономії і самостійності в програмах українських політичних партій Російської імперії та Австро-Угорщини. Представлення творчих проектів. |
1 |
9 |
|
Особливості розвитку куьтурного життя. Освіта. Наука. Техніка. |
1 |
10 |
|
Наш край на початку ХХст. |
1 |
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 1. Передумови виникнення Першої світової війни. Війна та її наслідки. |
5 год. |
2 |
Міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст. Гонка озброєнь, посилення мілітаризму. Причини, привід до Першої світової війни. Стратегічні плани противників. |
1 |
|
3 |
Початок Першої світової війни. Бойові дії в 1914р. Позиційна криза. Розширення масштабів війни. Бойові дії 1915-1916р.р. |
1 |
|
4 |
|
Практичне заняття Переосмислення системи загальнолюдських цінностей.
|
1 |
5 |
Вступ у війну США. Вихід Росії з війни. «Битва кайзера». Поразка Німеччини та її союзників. Комп’єнське перемир’я. |
1 |
|
6 |
|
Російська революція 1917р. Громадянська війна. «Воєнний комунізм». Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
1 |
|
|
Історія України |
|
|
|
Тема 2. Україна в роки Першої половини світової війни. |
4 год. |
12 |
Україна в геополітичних планах країн Антанти і центральних держав. Заснування Головної української ради. Союз Визволення України. Українці в арміях воюючих держав. |
1 |
|
14 |
Воєнні дії на території України в 1914 – 1917р.р. Бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців та їхня культурно-освітня діяльність. |
1 |
|
15 |
|
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914-1917р.р. Економічна та політична криза в Російській імперії та Австро-Угорщині. |
1 |
|
|
Тема 3. Початок Української революції ( 1917-квітень 1918р. |
6 год. |
16 |
|
Лютнева революція 1917 р. й Україна. Утворення УЦР. М.Грушевський. І Універсал Центральної Ради. |
1 |
17 |
|
Генеральний секретаріат. В.Винниченко. Відносини УЦР з Тимчасовим урядом ІІ Універсал центральної ради. |
1 |
18 |
|
Прихід до влади більшовиків у Росії. ІІІ Універсал УЦР. Українська Народна Республіка. Встановлення кордонів. Події 1917 р. в Криму. |
1 |
19 |
|
Проголошення в Харкові радянської влади. Перша війна радянської Росії з УНР. Бій під Крутами. Радянська окупація України. |
1 |
20 |
|
Мирний договір із Центральними державами у Брест – Литовську. Вступ військ Німеччини й Австро-Угорщини на територію УНР. Похід П.Балбочана на Крим. Розпуск УЦР. |
1 |
21 |
|
Практичне заняття Здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі. |
1 |
22 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 |
|
|
Тема 4. Боротьба за українську державність ( квітень 1918 р. – 1921 р.) |
10год. |
23
|
|
Утворення Української Держави. П.Скоропадський. Внутрішня та зовнішня політика. Кримські крайові уряди. Зародження повстанського руху. Утворення Директорії. Антигетьманське повстання. Відновлення УНР. |
1
|
24 |
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Проголошення ЗУНР. Є.Петрушевич. УГА. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
1 |
25 |
|
Україна в умовах зовнішньої агресії. Друга війна УНР із радянською Росією. Отаманщина. Реорганізація Директорії УНР. |
1 |
26 |
|
Радянська окупація України. УСРР. Політика «воєнного комунізму». Червоний терор. Н. Махно |
1 |
27 |
|
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. |
1 |
28 |
|
Наступ білогвардійських військ на Україну. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Відновлення більшовицького режиму. Націонал-комунізм. |
1 |
29 |
|
Варшавська угода та війна з радянською Росією. Боротьба за Україну. Повстанський рух у 1920-1921 р.р. Другий зимовий похід. Поразка українського визвольного руху. |
1 |
30 |
|
Практичне заняття Уроки державотворчих процесів. |
1 |
31 |
|
Нові тенденції розвитку культури 1917-1921 р.р. Релігійне життя. |
1 |
32 |
|
Наш край часів першої світової війни та української революції (1914-1921 р.р.) |
1 |
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Всесвітня Історія |
|
|
|
Тема 2 . Повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська система договорів.
|
2 год. |
7 |
|
Паризька мирна конференція . “14 пунктів” В Вільсона. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини. Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її переваги та недоліки. |
1 |
8 |
|
Основні питання міжнародних відносин. Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-тір.р. і створення системи колективної безпеки. Пакт Бріана – Келлога. Джерела нестабільності. |
1 |
9 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 3.Провідні країни світу в 20-30 роки ХХ ст. |
8 год. |
10 |
|
Зміна статусу провідних країн світу після Першої світової війни. Період економічної стабільності. Причини, прояви та наслідки світової економічної кризи 1929-1933 рр. (Великої депресії ) Пошуки шляхів подолання кризових явищ в економіці й суспільному житті. Початки державного регулювання соціально-економічних процесів. Фашизм. |
1 |
11 |
|
Доба "проспериті" (процвітання) у США. Прояви Великої депресії. Економічні та соціальні засади "Нового курсу" Ф.Д. Рузвельта та його основні підсумки. |
1 |
12 |
|
Внутрішня та зовнішня політика правлячих кіл Великої Британії у 20-х рр. Реформи Д. Ллойд Джорджа. Велика Британія у роки кризи. Спроби реформування Британської імперії. |
1 |
13 |
|
Політичний та соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр . Утворення, прихід до влади та політика урядів Народних фронтів у Франції, їх досягнення, прорахунки та причини розпаду. |
1 |
14 |
|
Листопадова революція та становлення Веймарської республіки в Німеччині. Світова економічна криза в Німеччині. Встановлення нацистської диктатури в Німеччині. А.Гітлер. Економічна, соціальна та ідеологічна політика гітлерівського режиму. Войовничий антисемітизм. |
1 |
15 |
|
Прихід до влади в Італії Б. Муссоліні. Фашизація Італії., створення корпоративної системи. Експансіоністські претензії. |
1 |
16 |
|
Диктатура Прімо де Рівери. Революція 1931р. Уряд Народного фронту. Громадянська війна. Ф. Франко. |
1 |
17 |
|
Практичне заняття Політичні портрети Ф.Д.Рузвельта, Ф.Франко, Б.Муссоліні, А.Гітлера ( на вибір). |
1 |
18 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання. |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 4. СРСР. Країни центральної та Східної Європи. |
5 год. |
19 |
|
Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму. Й. Сталін. |
1 |
20 |
|
Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926р. Ю.Пілсудський. Національні питання. Становлення Чехословаччини. Т.Масарик. |
1 |
21 |
Угорська революція. Режим Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Й.Антонеску. |
1 |
|
22 |
|
Болгарія. Режим А.Стамболійського. Борис ІІІ. Від Королівства сербів, хорватів і словенців до Югославії. |
1 |
23 |
|
Практичне заняття Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи. |
1 |
24 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання. |
1 год. |
|
|
Історія України |
|
|
|
Тема 5. Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 р.р.) |
9 год. |
34 |
|
Внутрішнє і міжнародне становище. Державний статус України в 1921-1922 рр. Утворення СРСР. Статус УСРР у складі Радянського Союзу. |
1 |
35 |
Масовий голод 1921—1923 рр. Впровадження непу в Україні. Відбудова промисловості і сільського господарства. Грошова реформа. Початок індустріалізації народного господарства. Економічне, соціальне та повсякденне життя населення в роки непу. Ліквідація багатопартійності. |
1 |
|
36 |
|
Політика влади у царині культури. Українізація (коренізація). М.Скрипник. Ставлення влади та населення до українізації. Кримська та Молдавська АСРР. Релігійне життя в УСРР. В. Липківський.
|
1 |
37 |
|
Форсована індустріалізація. Створення військово-промислового комплексу. Загострення непу і перехід до директивної економіки. |
1 |
38 |
|
Хлібозаготівельні кризи 1927—1928,1928-1929 р.р.
Перехід до суцільної колективізації. Розкуркулення. Доля приватних сільських господарів та їхніх господарств. Повернення до продрозкладки. Зміни у житті, побуті й психології селян. |
1 |
39 |
Голодомор 1932—1933 рр. – геноцид українського народу. «Закон про п’ять колосків». Хлібозаготівлі та їх суть. Масштаби та наслідки Голодомору. |
1 |
|
40 |
|
Формування культу особи Й.Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання . Політичні процеси 1920-х-1930-х років. Конституція 1937 року. «Розстріляне відродження». «Великий терор». Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. Антицерковна політика. Ліквідація УАПЦ. |
1 |
41 |
Практичне заняття Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя. |
1 |
|
42 |
|
Наш край у часи утвердження радянського тоталітарного режиму ( 1921-1939 р.р.) |
1 |
43 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Тема 6. Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр. |
6 год. |
44 |
Правовий статус Східної Галичини та українських північно-західних земель у складі Польщі. Осадництво. Промисловість і сільське господарство. Українська кооперація. Економічне і соціальне становище населення. |
1 |
|
45 |
|
Політична ситуація. «Пацифікація». Розгортання українського націоналістичного руху. Утворення Української військової організації та Організації українських націоналістів. Є.Коновалець. |
1 |
46 |
|
Українські землі у складі Румунії. Економічне і соціальне становище українського населення. Діяльність українських політичних партій і рухів. Татарбунарське повстання. Культурне життя.
|
1 |
47 |
|
Становище Закарпаття у складі Чехо-Словаччини. Економічне, соціальне та культурне життя. Течії у громадсько-політичному житті українців: русофільство, русинство, українофільство. Карпатська Україна. «Карпатська Січ». А. Волошин |
1 |
48 |
|
Практичне заняття Відмінність у повсякденному житті радянської людини та жителів Західної України. |
1 |
49 |
|
Наш край в 1921-1939 рр. |
1 |
50 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
51-52 |
|
Резерв |
2 год. |
|
|
Всесвітня Історія |
|
|
|
Тема 5. Країни Сходу та Латинської Америки. |
5 год. |
25 |
Японія. Провал процесів демократизації суспільства. Мілітаризація. Зовнішня експансія. |
1 |
|
26 |
|
Китай. Національна революція. Чай Кайші. Початок протистояння між КПК і Гоміньданом. |
1 |
27 |
|
Розгортання антиколоніальної боротьби в Індії. Махатма Ганді. Ненасильницький рух опору. |
1 |
28 |
|
Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління Кемаля Ататюрка.. Витоки Палестинської проблеми. Національна революція в Персії. Р.Пехлеві. |
1 |
29 |
|
Латинська Америка. Особливості економічних і політичних процесів у регіоні. Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
1 |
30 |
|
Практичне заняття Національні лідери країн Азії, Латинської америки ( за вибором). |
1 |
|
|
Тема 7. Міжнародні відносини 1930-х р. Назрівання Другої світової війни. |
3 год. |
31 |
Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу. Спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів. |
1 |
|
32 |
|
Процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Громадянська війна 1936 – 1939 рр. в Іспанії. Формування блоку агресивних держав осі Рим – Берлін – Токіо. Витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення». |
1 |
33 |
|
Причини радянсько-німецького зближення (весна 1939 р.), провалу англо-франко-радянських переговорів у Москві (літо 1939 р.) та радянсько-німецького пакту про ненапад (пакт “Молотова - Ріббентропа”) і таємних протоколів до нього (23 серпня 1939 р.). |
1 |
|
|
Тема 7. Розвиток культури у першій десятиліття ХХ ст. |
2 год. |
34 |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Міжнародні жіночі рухи. Фемінізм. Основні ідеї й течії у розвитку культури. |
1 |
|
35 |
|
Поява «масової культури». Нові напрямки в мистецтві та літературі, виникнення та розвиток кінематографа, олімпійський рух. |
1 |
36 |
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання |
1 год. |
2015-2016 н.р.
Календарно-тематичне планування уроків історії для 7- го класу за новим Державним стандартом ( 2015- 2016 н.р.)
7 клас
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
К- ть годин |
|
|
Всесвітня історія |
35 год. |
1 |
|
Повторення |
1 год. |
2 |
|
Вступ |
1 год. |
|
|
Історія України. |
35 год. |
1 |
|
Повторення |
1 год. |
|
|
|
|
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Тема 1.Перші середньовічні держави. |
5 год. |
3 |
|
Велике переселення народів. Зв’язок людини і природи у Середньовіччі та рух населення. |
1 |
4 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Імперія Карла Великого та її поділ. |
1 |
5 |
|
Утворення Візантійської імперії. Правління Юстиніана. Протистояння ворогам. Культура Візантії. |
1 |
6 |
|
Аравія. Розквіт та занепад Халіфату. Мухаммад і виникнення ісламу. Знання та культура арабського світу. |
1 |
7 |
|
Практичне заняття. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію. |
1 |
8 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
1 год. |
|
|
Тема 2. Середньовічний світ Західної Європи |
4 год. |
9 |
|
Нова структура суспільства і теорія трьох станів. Роль християнської церкви в становленні середньовічного суспільства. |
1 |
10 |
|
Практичне заняття. Рицарські традиції. Замки. Життя селян. |
1 |
11 |
|
Виникнення міст, їх забудова і мешканці. Боротьба городян із сеньйорами, міські комуни. Ремесло і цехи. Торгівля і гільдії. Міська культура. Городянин – людина нового типу. |
1 |
12 |
|
Практичне заняття. Розвиток техніки та повсякденне життя людини у середні віки. Житло, одяг, сім’я. |
1 |
13 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
1 год. |
|
|
Історія України |
|
2 |
|
Вступ Особливості розвитку українських земель у ІХ – ХVст. Джерела з історії України доби Середньовіччя. |
1 год. |
|
|
Розділ І. Виникнення та становлення Русі - України |
4 год. |
3 |
|
Розселення слов’янських племен на території України |
1 |
4 |
|
Господарство східних слов’ян. Суспільний устрій. Вірування. Сусіди східних слов’ян. |
1 |
5 |
|
Утворення Русі-України. Київські князі: Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав. |
1 |
6 |
|
Практичне заняття: «Князь Святослав та його походи». |
1 |
7 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. |
5 год. |
|
8 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства. |
1 |
9 |
|
Київська держава (Русь- Україна) Ярослава |
1 |
10 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля.
|
1 |
11 |
|
Практичне заняття: «Християнська релігія і церква в житті давньоруського (давньоукраїнського) суспільства» / «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
|
1 |
12 |
|
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська мова. |
1 |
13 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Розділ III. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В Х – ХV ст. |
8 год. |
14 |
|
Походи вікінгів та їх завоювання. |
1 |
15 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
1 |
16 |
|
Практичне заняття: «Наслідки Хрестових походів». |
1 |
17 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій. |
1 |
18 |
|
Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна.
|
1 |
19 |
|
Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.
|
1 |
20 |
|
Священна Римська імперія Оттон І. Зовнішня політика германських імператорів. Фрідріх ІІ Штауфен.
|
1 |
21 |
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Реконкіста. Утворення королівства Іспанія. Ізабелль I, Фернандо II. |
1 |
22 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
1 год. |
|
|
|
|
|
|
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна) у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
5 год. |
14 |
|
Правління Ярославовичів. Половці. Любецький з’їзд князів.
|
1 |
15 |
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.
|
1 |
16 |
|
Роздробленість Київської держави. Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя.
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.
|
1 |
17 |
|
Культура Русі–України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
1 |
18 |
|
Практичне заняття: «Повчання дітям» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини» / «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело» (на вибір вчителя). |
1 |
19 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА |
5 год. |
|
20 |
|
Утворення Галицько-Волинського князівства. Роман Мстиславович. Боротьба за владу. Данило Романович. |
1 |
21 |
|
Походи монголів на Русь. Встановлення панування Золотої Орди на українських землях. Внутрішня політика. Зовнішня політика. Коронація Данила Романовича.*
|
1 |
22 |
|
Практичне заняття: «Зовнішня політика Данила Романовича. Коронація»/ «Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави» (на вибір вчителя). |
1 |
23 |
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ – ХІІІ ст. |
1 |
24 |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича. |
1 |
25 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|
Розділ IV. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
5 год. |
23 |
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. |
1 |
24 |
|
Християнська церква в ХІ – ХV cт. Єретики і боротьба з ними. |
1 |
25 |
|
Практичне заняття: «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента». |
1 |
26 |
|
Раннє Відродження й гуманізм. |
1 |
27 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
|
|
|
|
|
Розділ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х – ХV ст. |
3 год. |
28 |
|
Польське королівство. Казимир ІІІ. Велике князівство Литовське. Угорське королівство. Іштван І. Королівство Чехія. Ян Гус і Гуситські війни.
|
1 |
29 |
|
Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава. Іван ІІІ.
|
1 |
30 |
|
Практичне заняття: «Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій». |
1 |
|
|
Розділ VI. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
3 год. |
31 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.
|
1 |
32 |
|
Китай та часів династії Тан. Завоювання Китаю монголами. Династія Мін. Досягнення китайської культури.
|
1 |
33 |
|
Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат. Досягнення індійської культури. |
1
|
34 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
35 |
|
Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства». |
1 год. |
|
|
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (друга половина ХІV – ХV ст.) |
5 год. |
26 |
|
Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі. Остаточна ліквідація Волинського та Київського удільних князівств.
|
1 |
27 |
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гереї. Суспільний устрій та культура ханства.
|
1 |
28 |
|
Суспільне і церковне життя. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. |
1 |
29 |
|
Культура та освіта. Юрій Дрогобич. |
1 |
30 |
|
Практичне заняття: «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя». |
1 |
31 |
|
Історія рідного краю |
1 год. |
32 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 год. |
|
33 |
Узагальнення до курсу: «Середньовічна історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину». |
1 год. |
|
34-35 |
Резерв |
2 год. |
2014-2015 н.р.
Календарно-тематичне планування уроків історії України та всесвітньої історії
Інтегроване календарне планування уроків історії 5-11 клас (57с.)
Автор пропонує інтегроване календарно-тематичне планування історії України та всесвітньої історії за програмами, які відповідають новому Державному стандарту та затверджені наказами МОНмолодьспорт. Календарне планування уроків історії спирається на
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ з історії для 5 -6 класів загальноосвітніх навчальних закладів за новим Державним стандартом, затверджені наказом МОНмолодьспорт № 664 від 06.06.12 року
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ з історії України та всесвітньої історії для 7-9 класів, затверджені Листом МОН від 23.12.2004 № 1/11-6611
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ з історії України та всесвітньої історії для 10-11 класів Рівень стандарту (зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 04.08.2014 №895)
Теми представлено в хронологічній послідовності на основі синхронного викладання курсу.
Рекомендовано вчителям історії.
Конспекти уроків з теми "Формування української модерної нації"
Скачати конспекти можна натиснувши тут.
Що таке кримінальна відповідальність і кримінальне покарання
Нація і націоналізм
Героїчні постаті Героїв Радянського Союзу Дніпропетровщини
Синельниково
Герої Радянського Союзу Синельниківщини
Чорненька Ольга Володимирівна, вчитель історії ЗОШ №2 м.Синельникового, вища категорія, "старший учитель"
«Портрети героїв-земляків у воєнних подіях Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни»
«Портрети героїв-земляків у воєнних подіях Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни»
Конспекти уроків до курсу „Історія України. 7 клас” з мультимедійною підтримкою
Система заохочення праці вчителів та учнів
Заяць Юлія Володимирівна, вчитель історії ЗОШ №6 м.Синельникового, вища категорія, "старший учитель"
Король Вікторія - вчитель історії ЗОШ №6 м.Синельникового, І категорія
Правовий брейн-ринг
Єрмоленко Марина Григорівна, вчитель історії ЗОШ №4, ІІ категорія